2014. május 23., péntek

Odútelep

Repül az idő, nincs mese menni kell az odúkat ellenőrizni. Az idén frissen telepített, második odútelepen egy odúban van költés. Ez azért nem is olyan rossz, hiszen frissen kirakott odúkról van szó. Szóval itt frissen kikelt fiókák vannak, akárcsak a régi odútelepen. A másodköltések javában zajlanak, némelyik odúban kotlanak a madarak, némelyikben pedig frissen kikelt fiókákat találtam már. 
http://volgyisandor.extra.hu/node/1511
A sok széncinege mellett azonban igazi meglepetés is ért. Az odútelepet kizárólag egy madár miatt hoztam létre annak idején. Búbos cinegét szerettem volna telepíteni. Ez sikerült is, hiszen két évvel ezelőtt két sikeres költésnek is szemtanúja lehettem. Most úgy tűnik ismét léphetek egyet a programban. Abban az odúban, ahol egykor az első fészekaljat megtaláltam, most ismét egy kotló búbos cinege lapult. Öt szép tojást rejt a fészekcsésze.
http://volgyisandor.extra.hu/node/1512
Nagy dolog ez, már csak azért is, mert eddig ez az egyetlen ismert baranyai költő pár. Így hát nagy becsben kell tartani. További érdekesség, hogy az odú ellenőrzésekor az onnan kirepülő búbos cinege gyűrűt viselt. A két évvel ezelőtti fiókákat, és az akkor leköltött öreg madarakat is meggyűrűztük, kimondottan abból a célból, hogy a jövőben nyomon tudjuk követni a madarak mozgását, revírhez való ragaszkodását. Így minden bizonnyal ez a mostani madár is egyike ezeknek a gyűrűzött egyedeknek. Erre remélhetőleg néhány hét múlva fény derül majd. Addig is lehet izgulni, szurkolni, hogy sikeres legyen a búbos cinegék költése! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése