2014. április 30., szerda

A hónap képe

Áprilisban különös dologgal ajándékozott meg a fotós szerencse. Összefutottam a búbosbankával. Ez még annyira nem is lenne nagy dolog, de talán az előzmények egy kicsit rávilágíthatnak arra, hogy számomra mégis az volt. Az egész még 2009-ben kezdődött. Azon a nyáron a jégmadarak fotózásával foglalatoskodtam. Sokat jártam utánuk, és sokat ültem lesben, mire eredményt is hozott a munka. A jégmadárra várva, a lesben eltöltött órák alatt, hogy ne unatkozzak, a környék madarait figyelgettem. És hát nem kerülhette el a figyelmemet a közelben mozgó búbosbanka sem. Huppogó hangja sokszor megütötte a fülemet. El is határoztam, hogy ha a jégmadarat sikerülne végre lefényképezni, akkor a következő célpont a búbosbanka lesz. Ha jól számolom, akkor ennek már öt éve. Azóta kerestem a lehetőséget, hogy a közelébe férkőzhessek. Revíreket kutattam föl, odúkat helyeztem ki, de sajnos az egyre jobban áhított lehetőség nem akart felkínálkozni. Minden évben előkerült a búbosbanka utáni sóvárgás, és minden évben kicsit mutatott is magából a madár, ami a lelkesedést ugyan fenntartotta bennem, de a fotózásig egyszer sem jutottam el. Ilyen hosszan tartó várakozás után persze nem hagyhattam ki azt a lehetőséget, amit az április eleji találkozás adott. Egy olyan bizalmas madárral futottam össze, amely a közelébe engedett, és egy gyönyörű mozdulattal ajándékozott meg, amit a fényképező keresőjén keresztül nézhettem.
http://volgyisandor.extra.hu/node/1450
A kép Pentax K-5 II vázzal, Sigma 120-400 mm 1/4,5-5.6 DG APO OS optikával, f5,6, 1/2000, ISO 640 beállításokkal készült.

2 megjegyzés:

  1. Csak a Természet fotózásának legalapvetőbb "szabálya" működött Nálad is: az ember sosem azt és úgy fotózza amit akar, helyette kap valami más szépséget ! Már persze ha ott van és csinálja...Te pedig ott vagy...
    Ez az egyik legszebb fotó, amit búbos bankáról láttam, talán azért mert nem a szokványos "ágas" kompozícióban készült és remekül mutatja a madár szokását , ahogy a földet szondázza! Pályázatra, falra való ! Gratulálok hozzá !
    További remek fotókat kívánok !
    Barátsággal, Miki

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Miki, köszönöm szépen! Örülök, ha így látod!

      Törlés