2013. április 28., vasárnap

Április dalnoka

Április végére megtelik a természet élettel. Az egymás után visszaérkező madarak sorra foglalják el revírjeiket, és kezdenek bele a területfoglalás, fészekrakás, költés rejtelmeibe. Mindenki sürög-forog, és napról-napra csendülnek fel az újabb és újabb énekhangok. Szeretem ezt az időszakot. Szeretem újra felfedezni, nyugtázni, hogy lám, ez a madár is visszatért, és megszokott helyén énekel ismét. Alig vártam már azt is, hogy a tolnanémedi hétvégén meghallhassam a nyaktekercs kiáltozását. Vajon visszatér idén is? A virágzó cseresznye- és meggyfák között álló, öreg diófa koronájából messze hangzott az éles "vi-vi-vi" hang. Hát megérkezett! Mintha engem köszöntött volna. Hát ki is tudna ellenállni egy ilyen kedves invitálásnak!? :) 
Kezdetét vette a nyaktekercs projekt második felvonása. Az elmúlt évben szerzett tapasztalatokkal felfegyverkezve (előzmények itt) olyan sokat nem is kellett agyalni a dolog mikéntjén. A cél ezúttal az volt, hogy egy picit a természetes környezet is kerüljön bele a képekbe, úgyhogy ennek megfelelően álltam neki a fotózásnak. A magára hagyott gyümölcsöst már kezdi visszahódítani a természet. Az öreg meggyfák között lépten-nyomon akácsarjak verődtek fel, meghatározva a terület arculatát. A nyaktekercsek gyakran használják ezeket a fiatal csemetéket. Táplálékuk nagy részét a földön szedik össze, és az alacsony ágak jó kémlelőhelynek bizonyulnak.
A másik sarkalatos pontja a területnek az öreg diófa. Kedvelt tartózkodási helye a hímnek. Jól belátja innen az egész revírt, és nem mellesleg a már korhadó fa tele van hangyákkal, ami ugye a gyengéje ennek a madárnak. A közeli képek körítéséül ezért a vén diófa egy korhadó ágát választottam. 
Mindig élményszámba megy, ha találkozhatok ezzel a szép madárral. Ezúttal azonban olyat láthattam, amit eddig soha. A pár még a költés elején lehet, mert a tojó is folyamatosan mozgott a környéken. Miközben a lessátorban ücsörögtem, tanúja voltam, amint egymás előtt, egészen közel, nyakukat kinyújtva, jobbra balra dülöngélve együtt kiáltották el a nász hangját. Szép volt, bár fotó nem készült róla. Azonban egy újabb momentum, hogy van még mit megörökíteni nyaktekercs témában. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése