2010. augusztus 8., vasárnap

Szülinapi szajkó / Birthday jay

Ott kezdem, hogy márciusban elköltöztettem a madáritatót. Olyan fajokat szerettem volna idén fényképezni, amikre nagyobb esélyem van az erdőben, mint a tavalyi bokros területen. Találtam is egy jónak tűnő tisztást az erdő szélén. Egy kis cipekedés, kalapácsolás, vízhordás után már állt is a kis itató és a leskunyhó. Már csak a madarak hiányoztak. Hordtam is a vizet szorgalmasan, és amikor időm engedte, fotózni is beültem. Vagyis csak fotóztam volna, mert a madarak csak nem jöttek. A környéken pedig rengeteg madárka mozgott. Jöttek-mentek, akárhányszor csak kint voltam, de az itatót semmibe vették. Egyszerűen átrepültek fölötte. És az elmúlt fél év így telt. Darazsak, szitakötők, lepkék, gyíkok, mind látogatták a kis vizes medencét, de madár egy se szállt le. Persze mindig reménykedtem, hogy talán majd most, de akkor sem.
Szóval ilyen előzményekkel indultam el vasárnap hajnalban. Elhatároztam, hogy a mai nap lesz a választóvonal, ha ma sem jön semmi, szétszedem az itatót, és egy időre pihentetem a projektet. Fél ötkor már az erdő szélén voltam. Kicsit korán érkeztem, mert még vaksötét volt a fák között. Hiába, rövidülnek a nappalok. Úgy jó fél óra várakozás után már annyira derengett, hogy az ösvényen be tudtam botorkálni a tisztásig. Pár pókháló lefejelése után beültem a lesbe, és vártam. Talán még egy kicsit szundítottam is. A nagy meditációból madárcsapat hangja riasztott. Őszapók és cinegék járták a környező bokrokat. Sajnos, ahogy jöttek, úgy mentek is. Már nem is mérgelődtem. Újabb fél óra csönd. Aztán koppan a les teteje! Amolyan határozott dobbantás volt. Már tudtam, mielőtt megláttam volna. Szajkó érkezett az itatóra. Nem hiszem el! Le is szállt inni.

Újabb dobbantás. Még egy szajkó! Nem maradtak sokáig, valamit nyikorogtak szajkóul, és már tovább is álltak. Hát mégis? Azt hiszem marad még egy kicsit az itató. A két szajkó esélyt adott egy kis hosszabbításra. Tovább már nem is maradtam, ébredezik a család, és ma nagy nap van. 31 éves lettem. Készülnek a meglepetés rajzok, és a finom ebéd, meg a torta. Otthon a helyem...

This year has not yet been photographed birds on the drinking. The birds did not use it. I went today morning out too few hope. But now I was finally successful. Two Jay came to drink. This was a birthday gift for me. I'm 31 years old.

4 megjegyzés:

  1. Szervusz,

    Vwegigolvastam a leiresodat, es el kell mondanom, hogy meg rosszabb helyzetben van az en itatom. Elkeszitettem meg akkor amikor le e-mailoztuk, hogy s mint kell megcsinalni egy itatot, de sajnos egesz nyar alatt max 1-2 vereb ha arra fele repult. Sok volt az esozesek, es most is tartanak, igy barhol hozza juthatnak vizhez a kis foto alanyok (madarak).

    Minden esetre gratulalok a szep Szajkos portrehoz, szegeny olyan mindha sirna, de attol eltekintve szep tiszta oszinte madartekintete :-o)

    Es kulon Gratula a 31.evedhez Happy Birds Day

    Udv, Lehel

    VálaszTörlés
  2. Kedves Sanyi!

    Isten éltessen!
    Jó egészséget, még sok boldog születésnapot és további izgalmas fotótémákat kívánok Neked!

    Üdv,
    Soproni Jani

    VálaszTörlés
  3. Boldog születésnapot Sanyi!

    üdv
    Miklós

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok!
    Mindenkinek köszönöm a jókívánságokat!

    VálaszTörlés