2009. március 31., kedd

Gőték nyomában

Gyermekkorom egyik kedvenc foglalatossága volt, hogy a közeli kis erdőszéli tavacskában gőtéket keresgéltem. Sokszor álltam gumicsizmában az akkor mélynek tűnő vízben, és nagy igyekezettel próbáltam elkapni a menekülni próbáló jószágokat. Azóta jó néhány év eltelt, és ez idő alatt nem találkoztam ezekkel a szép és titokzatos állatokkal. Hogy ezeket a kedves emlékeket felidézzem, kis akváriumot kaptam a hónom alá, és a keresésükre indultam. Néhány erdei pocsolya átlábalása után végül egy növényekkel sűrűn telenőtt aprócska vízállásban rájuk találtam. Hímek és nőstények vegyesen mozogtak a víz alatt, hogy az ebben az időszakban aktuális feladatukat elvégezzék. Rövid halászat után a pocsolya szélén stúdiónak használt akváriumban sikerült a pettyes gőtét lencsevégre kapni. Az első képek még nem a legjobbak, de talán néhány újabb próbálkozás meghozza majd az elképzelt eredményt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése