2013. október 10., csütörtök

Nílusi ludak

Eredendően afrikai költő faj. Azonban a díszmadár kedvelők már régen meghonosították Angliában, ahonnan aztán idővel sikeresen kivadult. Így mára már vadon élő populációi is élnek pl Hollandiában vagy Németországban. Hazai előfordulása is egyre gyakoribb. Pár napja a halastavaknál is feltűnt négy nílusi lúd, amikbe szerencsésen én is belebotlottam. Hogy ezek a madarak tenyészetből szökött példányok, vagy igazi vadmadarak voltak, azt nem tudom, mindenesetre nem mehettem el úgy, hogy ne próbáltam volna lefényképezni őket. Nagy élmény volt, mert nem voltak túl félénkek, bár a 6-8 m távolságot szigorúan betartották. 
Vígan turkáltak a híg iszapban, míg én szépen követtem őket, szintén a híg iszapban. :)
Talán öt percnyi közös iszaptúrás után úgy gondolták elég belőlem, és trombitáló hangjuk kíséretében otthagytak. Jó kis élmény volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése