2013. január 12., szombat

Ölyvek negyedszerre

Idestova négy éve annak, hogy nekifogtam az egerészölyvek fotózásának. Az elmúlt három tél ezen a téren hozott ugyan némi sikert, de valójában úgy érzem, eddig vesztésre állok az ölyvekkel szemben. A ragadozó madarak világa amilyen csodálatos, legalább annyira rejtélyes is számomra. Sokkal kevésbé kiismerhetőbb világ ez mint az énekesmadaraké, és sokkal rögösebb út vezet a megismeréséhez. Természetesen a fotózáson kívül az is a célom, hogy minél közelebbről láthassam ezeket a fantasztikus madarakat, de sajnos az elmúlt telek alatt ez sokkal kevesebbszer sikerült, mint azt szerettem volna. Így hát az eddigi tapasztalataimat összegezve, újból belevágtam. A tavalyi, csúfos eredményt hozó (Vagyis egyáltalán semmilyen eredményt nem hozó.) helyszínt elhagytam, és visszatértem a két évvel ezelőttire. A leskunyhót ismét a Mecsek hegyei közé vittem. 
A tél beálltával az etetést is megkezdtem. Az etetőanyag mennyiségében és minőségében is változtatásokat eszközöltem. És íme, az ölyvek méltányolják a fáradozásaimat. A helyzet ígéretesnek látszik, eddig soha nem látott mennyiségben látogatják az etetőteret. Már csak a fotózásra kell időt szakítani.

6 megjegyzés:

  1. Jó lesz az, csak így tovább! :)
    Kíváncsian várom az eredményeket.

    VálaszTörlés
  2. Sok sikert Sándor, én is kíváncsian várom az eredményeket.
    Olvasom, hogy átvitted a lesedet egyik helyről a másikra. Mindig csodálkozom - persze nagy örömmel - hogy a mai világban, amikor mindent visznek ami mozdítható, hogy élik túl a kihelyezett leseitek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Miklós!
      Ez csak azért lehet, mert a lesek ott vannak, ahol csak a madár jár. :)

      Törlés
  3. Szia Sándor,

    Milyen változtatásokat eszközöltél az etető anyagban ?
    Én is tervezek élő állatos etetést, és véres húst is kirakni,
    az eleségtől 10 méterre pedig sátor ... Gondolom azért a fehér, jól látszó és mozgó egerekre csak rámegy az Egerész ölyv, a Barna rétihéja, vagy a Vörös Vércse !

    Üdv Richárd

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem élő állattal etetek. :)
      A fehér egér egyébként szerintem riasztólag is hathat, bár ezzel kapcsolatban nincs tapasztalatom.

      Törlés