2012. április 15., vasárnap

Vízivilág

A cím hangzatos, máshol már elsütötték valami film kapcsán. :) Persze itt egészen másról lesz szó. Az elmúlt évben sok időt töltöttem a közeli halastavaknál. Lessátorral próbáltam közelebb kerülni a vízimadarakhoz. Több helyet kipróbáltam, hol több, hol kevesebb sikerrel. De az biztos, hogy rengeteg élménnyel gazdagodtam. A tél folyamán kis barkácsműhelyemben pedig elkészült egy leskunyhó, amit az előző évi tapasztalatok alapján szeretnék ebben az évben csatasorba állítani. Kimondottan vízimadarak fotózására. A les már áll, csak egy dolog hiányzik még, a víz. A csapadék hiánya a tavaknál is meglátszik. Tulajdonképpen a vízparti les előtt a tómederben még nincs víz. Úgyhogy a projekt egyenlőre megrekedt, de remélhetőleg azért előbb-utóbb feltöltődik az a tó, és akkor a madarak is elérhető (fotózható) távolságba kerülnek majd. 
De ha az egyik oldalon hátrány a kevés víz, a másik oldalon előny. A tavak tocsogós részein zsong az élet. A sekély víz tele van partimadarakkal. Csabi barátom hívta fel a figyelmemet a  jelenségre, amit ezúton is köszönök neki! Régi olvasóim tudják, hogy a gyengéim közé tartoznak ezek a szép és különleges madarak. Szóval egy ideiglenes les már áll is a tómederben. 
Vasárnap délután pedig elérkezett a próba ideje is. Sok jó fotó nem készült, de arra jó volt, hogy kitapasztaljam merre mozognak a madarak. Két gólyatöcs is táplálkozott a les előterében. Sajnos kicsit messze, így ezek a fotók inkább dokumentum jellegűek lettek. Nem túl gyakori a gólyatöcs felénk, úgyhogy meg kell ragadni minden alkalmat a fotózásra. Gyönyörű, kecses madarak.
A réti cankókkal kicsit több szerencsém volt. Néhány alkalommal közvetlenül a les elé is besétáltak. Sajnos mindig nagyon gyorsan és váratlanul jelentek meg, oda kellett figyelni, hogy kép is legyen, ne csak a meglepetés.
Rengeteg madár mozgott mindenfelé. A hely nagyon kecsegtető, legalábbis addig, amíg a tómederben a víz meg nem emelkedik. Bízom benne, hogy ezzel kapcsolatban lesz még miről írnom!

1 megjegyzés:

  1. Szia Sanyi!
    Jó lett a lesed, a hely is jónak tűnik. Sok sikert a használatához és képet kívánok!
    Dombóváron pénteken én is találtam 2 gólyatöcsöt, mint megtudtam az utóbbi 30 évben ez volt a 2. megfigyelés.

    VálaszTörlés