2012. február 8., szerda

Behavazott

Régen volt már olyan élményben részem, hogy térdig kellett gázolnom a hóban. A mostani nagy havazás meghozta ezt. Időszerű volt az etető feltöltése, nem hagyhattam, hogy kis madaraim éhezzenek ebben a cudar időben. Azért számítottam rá, hogy nagy lesz a hó, de amikor térdig süppedtem benne, akkor az meglepő volt. Mindent legalább fél méteres hó borít. Erdőt, mezőt és madáretetőt.


Komoly munka volt a lest kiszabadítani a hó alól, de ha már ennyit dolgoztam vele, beültem kicsit, hogy lássam mi a helyzet. Nem bántam meg. Ellepték az etetőt az erdei pintyek. Ez még önmagában nem is lenne olyan különös dolog. Azt a háttér információt viszont tudni kell, hogy ez a faj viszonylag nehezen fotózható, mivel leginkább az etető alatt ugrál, onnan szedegeti fel a lehullott napraforgó szemeket. Nagyon nehéz őt felcsalni onnan, hogy fotós szemmel is kedvező helyen mozogjon. Rájöttem a megoldásra. Nem kell hozzá más, mint fél méter hó, és az erdei pinty máris az objektív magasságában mozog! :)


Viszont a rövid látogatás attrakciója mégsem az erdei pinty lett. Teljesen váratlanul egy fenyőrigó jelent meg a harkályoknak kitett beszállófa tetején. Forgolódott párat, majd ugyanolyan váratlanul el is repült. Ezt a madarat leginkább nagy csapatokban lehet megfigyelni, ahogy hangosan beszélgetve ellepnek egy-egy bokrost. Téli madárvendég nálunk, a messzi észak költő madara. Nagyon szép, régóta fáj rá a fogam. A nagy hó őt is meghozta.

3 megjegyzés:

  1. Szia Sanyi!

    Anyuméknál is elhelyeztem egy etetőt, azt tudni kell hogy a főút mellett laknak, másik irányból 50méterre meg vasút.Szóval folyamatosan töltve van az etető,általában széncinegék vannak többségben és a napokban megjelent két erdei pinty,konkrétan a mai nap a negyedik.Elég barátságosak mert kb 3 méterig közel engedtek és folyamatosan az ágon ülnek és hangoskodnak:-)
    Véleményed szerint ritka az előfordulásuk lakott területen?

    VálaszTörlés
  2. "a mai nap a negyedik"-tehát negyedik napja ittvannak- kicsit félreérthetően fogalmaztam.

    VálaszTörlés
  3. Szia!

    Nem mondanám, hogy ritka, nagyobb városi parkokban fészkelő.
    Viszont fotózni nehéz, mert megvan az a tulajdonsága, hogy inkább a földön keresgél, ritkán száll föl ilyenkor "emberi" magasságba.

    VálaszTörlés